en st födelsedagspresent

Tänka sig, att mitt under julstressen så hann jag sy en klänning i present till Robins syster, vars födelsedag vi missat. Det blev en klänning i 50/60-tals stil. Tyget är ett lite exklusivare bomullstyg från Gütermann och heter flirty flower. Och för att göra den lite roligare så använde jag en blå blixtlås.
Just nu har jag lite paus från att sy eftersom jag har fått problem med armbågen (för jag syr) förmodligen tennisarmbåge på framfart, och det vill jag helst undvika. 
 
Dessutom är det nytt år och detta året har jag sagt att jag ska gå upp i vikt, de cm jag förkorat de senaste månaderna. Trodde jag skulle ha ökat lite nu efter all julmat men icke. tvärt om. ännu 1cm har försvunnit på armarna, sammanlagt har jag förlorat hela 10 cm på stuss och midjan ligger kvar på ynka 64 cm. Så nu börjar hårdträningen, idag faktiskt! Vill inte förlora min roooooooompa! vill inte bli skinny! måste hitta ett tillskott jag kan ta efter träning så musklerna sväller, de flesta proteindrinkar kan jag inte dricka eftersom de innehåller laktos eller gluten. Nu blir det uppvärmning med Boris ute i trädgården :D 
Och ikväll ska jag minsann börja plocka ner julpyntet 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Ida Nielsen

Uhhh Malin, var rädd om armbågen. Pappa har haft det ett par ggr för han sitter så mycket och jobbar framför datan, det verkar riktigt jobbigt! Söt klänning du sytt och det låter ju bra att du satsar på att biffa till dig igen, vill ha meeeeer Malin inte mindre :)<3

2014-01-02 @ 12:22:55
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Vera

Hej!
Jag har precis hittat din blogg och blir helt hänförd - gud vad duktig du är!
Jag såg den draperade blommiga klänningen du sydde i somras, precis en sådan vill jag sy men jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Hur många lager har du i "korsetten"? Jag försöker kika på bilderna för att se men förstår inte riktigt om du har draperingstyget + ett eller två lager stabilare tyg? Och hur tusan får man ihop det hela? Vändsyr man? Du får ursäkta om frågorna är allt för dumma - jag är nybörjare! :)
Sen har jag ytterligare en fråga: när du syr spetsklänningar med foder - syr du de två lagrena för sig (t.ex.gällande insnitt) eller syr du dem som ett tyg?
Ååå vad glad jag skulle bli om du tog dig tid att svara. Hälsningar / Vera

Svar: Hej Vera! Gud vilken söt person du verkar vara :D Jag tänker absolut ta mig tid att svara på frågorna, och de är inte alls dumma. Jag väntar på att min sambo ska komma hem och fira 2år med mig ikväll. Men jag tänker försöka svara så bra och förståeligt jag kan imorgon. Ha en bra kväll. Kram
Malin Cecilia. J

2014-01-07 @ 10:08:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0