Linneklänningen

jag älskar linnetyg. Det är det material som är snällast mot vår hud och allra bäst så kyler den vår hud på sommarn. Jag har länge velat sy en klänning i linne men inte vetat riktigt hur modellen skulle se ut. Jag ville att klänningen skulle vara både söt och sexig för att slippa medeltids- och kulturtants-stämplen så jag ritade ett mönster till en maxiklänning med låg ringning.  Jag har även screentryck ryggen och kjolkanten. Så här ser den ut än så länge, det är ett brett midjeband som fattas. Vill ni följa med i processen så heter jag mcjretroclothing på instagram. Ciao/ Mc.J 
 
 
 
 
 


Kommentarer
EvaP

Den är riktigt fin och den är både söt och sexig.

Svar: tack <3
Malin Cecilia. J

2014-03-19 @ 14:07:33
URL: http://eva.monkeytoys.com/
Camilla

Underbar, underbar!

Jag är väl inte alltid så förtjust i linne men då tänker jag mest på medeltid- och kulturtant. Den här är så långt från det som det bara går. Supersnyggt med dekorationen på ryggen/axeln.

Svar: tack för fin feedback, då har jag lyckats :D <3
Malin Cecilia. J

2014-03-20 @ 08:59:22
URL: http://www.nyfiqen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0