Mod

Mod är inte att inte vara rädd. Mod är att vara rädd och göra det ändå. - Astrid Lindgren
 
Att satsa fullt ut på livet. Jag/Vi lever bara en gång och då gäller det att leva fullt ut. Jag vägrar sitta i min gungstol och vara bitter över saker jag inte gjort i mitt liv, den dagen jag sitter i min gungstol ska jag le åt allt jag gjort och inte ångra en sekund. Att bli min egen arbetsgivare är det bästa för mig, i detta livet. 
 
Det har tagit tid, många gånger har jag blivit deppig över alla dåliga affäridéer jag har haft. Ibland har det varit bra affärsidéer, men inte tillräckligt roliga och meningsfulla för mig. Men så var det någon som sa till mig. Man måste ha många dåliga affäridéer innan man skapar den bästa affärsidén. Och så vips, från ingen stans så trillade palletten ner och en affärsidé som var bäst satte sitt frö och började växa i min tankesmedja. Och redan dagen därpå började jag ringa samtal och bygga på mitt företag. för varför gå och grubbla när det enda jag vill är att jobba?  Människan har gärna en tendens till att skjuta upp saker, att smälta inspiration är som att smälta mat, det blir bara skit av det. 
 
Jag jobbar varje dag med att bygga upp mitt företag, det är slitsamt men jag har en väldigt massa kul på vägen. Och tre nya spännande möten är inbokade nästa vecka.
 
Och bäst av allt är att jag har valt att arbeta på ett lite mer annorlunda sätt än jag är van vid. Spännande va? Uppdateringar kommer! Men för att vila tankarna på något annat ikväll så ska jag sy en liten klänning till en väldigt liten tös. 
Ciao/ Mc.J 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Britta

Vad kul - klart du ska satsa! Är det sömnadsrelaterat måhända?

Svar: :D Ja självklart är de det ;)
Malin Cecilia. J

2014-02-15 @ 18:18:40
URL: http://theswedishmachine.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0