Septemberklänningen

Tjohej! Idag latar jag mig, lite iaf. ska slänga mig på soffan, göra ett härligt fotbad, kolla på tv och kanske eventuellt sova, för ikväll ska jag jobba. Och då vill man ju vara pigg! Samma visa imorgon. Hur som helst, jag lovade bättre bilder på klänningne jag sydde i september,,, bättre vet jag inte om de blev, men fler.Och en väldigt skrynklig version utan underkjol. Dessutom blev det lite bilder från vår hall på övervåningen. Det finns så mkt ideér kring denna hall. Jag undrar minsann hur det kommer se ut där när den är färdiginredd, och när blir den det? Hur som helst så behöver jag nog lite Andy Warhol på väggen.
 
De gamla bilderna på klänningen, med underkjol
 
Nya bilderna
 
 
 
 


Kommentarer
Britta

Grymt tyg! Och jag som inte ens brukar gilla blommiga klänningstyger. Kanske borde tänka om. Var har du köpt detta tyg?

Svar: tack, tyget är från gittes tygkällare i Rinkaby/skåne. det va rea 15 krm. Så det är kanske slut. Förresten så går det inte att kommentera på din blogg.
Malin Cecilia. J

2013-10-04 @ 08:24:39
URL: http://theswedishmachine.blogspot.com
Britta

Ah. Låter hyfsat svårfunnet det där tyget. Speciellt om man inte bor i Skåne. :)
Får lov att kolla på det där med kommentarerna på min blogg. Tack för tipset!

2013-10-04 @ 14:42:53
URL: http://theswedishmachine.blogspot.com
Carola

Underbar klänning, är det samma mönster som den vackra brudklänningen du gjort? Har du konstruerat mönstret själv? I så fall mönster till salu??? Livet kan jag säkert få till men kjolen, viken underbar modell och vackert fall som bara blir så fantastisk med underkjol!!
/Carola

Svar: Tack så mkt! Det är samma modell :D Jag hade gärna skickat mönstret till dig men eftersom jag har så många beställningar på denna klänningen så har den blivit lite av min signumklänning så än så länge håller jag den för mig själv. Men tror nog du lyckas knåpa ihop en kjol i liknande modell. Lycka till och stor kram!
Malin Cecilia. J

2013-10-05 @ 09:40:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0