Jag syr!

jag har knåpat och donat och haft mig och lyckades slutligen knåpa ihop ett mönster på en kappa som borde passa mig utmärkt (Och det gör den!). Jag köpte kraftigt ulltyg av dyrare slag (svetten rann när jag skulle börja klippa i det) Till foder hittade jag ett elegant satintyg i en magisk vinröd färg som ger kappan en riktig vintage feeling. Detta måtte vara det dyraste plagget jag någonsinn sytt. Men hellskotta sååå fin kappan blev. Den har en känsla av sent 1800-tal och sent 40- tidigt 50-tal. En riktigt pärla är vad det blev. Bilder på det färdiga resultatet får sambon plåta imorgon.  Men lite instagrambilder kan jag bjuda på, där jag förresten heter mcjretroclothing. Sist men inte minst så vann jag en budgivning på tradera (jag var den enda som budade) Ett riktigt 50-tals kap. 
 
Ciao/Mc.J 
 
 


Kommentarer
Fredrikapåvinden

Men åh så fin!!! Ser framemot att få se den på dig!

2013-11-30 @ 16:16:03
URL: http://fredrikapavinden.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0