ekologiskt

En liten uppmaning!
 
40% av pengarna som vi svenskar lägger på mat går till skräpmat, chips, godis och läsk. Hela 40%!!! Det är äckligt. Och många vill inte köpa ekologisk för att det är dyrare, men hade vi slutat lägga pengar på halvfabrikat så hade vi kunnat fylla skafferi och kylskåp med ekologiska råvaror. Dessutom är det int mkt dyrare än annan mat. Världen mår bättre och du mår bättre. Visst behöver du inte förrändra hela din kost (i vårt hushåll jobbar vi på att lägga om hela) Men små förändringar kan hjälpa många människor. 
konsumtion av kläder är också skrämmande, köp kvalité så behöver vi inte överkonsumera. Tänk efter innan du handlar onödigt. Tänk efter på vad du har för värderingar i livet. Vad är viktigast för dig? kortsiktig lycka eller långvarig lycka? Genom ekologisk konsumtion kan du nå långvarig lycka <3
 
mina mål är att kunna leva så ekologiskt det går i vårt samhälle. Jag har bytt ut en del produkter i badrumsskåpet, rapsodine, kroppsvård som är baserade på svensk ekologisk rapsolja. Tillverkas i mariestad. Låter även håret växa ut till min naturliga hårfärg för att slippa behandla det med starka kemikalier när jag går till frisören och färgar det. frukt och grönt, när det går att välja ekologiskt gör jag det. och jag planerar mitt egna odlingsland för att kunna bli så självförsörjande som möjligt och slippa besprutade varor. vi kan alla göra något tsm. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0