Syåret som gått!

Tänkte passa på nu innan jul och nyår, nu när jag har tid att gå igenom alla alster som jag tillverkat och plocka ihop dem som jag blivit extra nöjd med genom året. Och gisses vilket hår-år jag har haft. Från rätt så långt mörkbrunt hår, till kort ljusbrunt till blont,sedan rosa och nu är det på utväxt och ska bli sin naturliga hårfärg. Och vardagen ser med annorlunda ut nu när jag inte bor i stan längre. från lägenhet till hus på landet. Från att ha tränat på gymmet 5 dagar i veckan till noll! Lite ångest kryper fram nu. Nästa år kanske ska gå i andan fit utan gym! Ända träningen här ute i buschen är promenader och yoga.(måste ta tag i detta) Har dessutom lidit av sjukdom och depression en längre tid, vilket har botats helt med en glutenfri kost. år 2013 har verkligen varit det mest deprimerande och roligaste året i mitt liv. ( Celiaki kan ha olika effetkt på de som är drabbade, ett fåtal som har celiaki lider av depression och självmordtankar pga fel kost! Och det finns flera mörkertal som lider av celiaki utan att veta om det ) Och jag har aldrig varit så frisk och lycklig som jag är nu när jag äter rätt. Och bäst av allt detta året är att vi blev med Boris! Ännu bättre är att året är inte slut än utan det ska först bjudas på julbord, julfirande, julklappar, resa till marocko och nyårsfirande, träffa familjen <3
 
 
 


Kommentarer
Ida Nielsen

Usch vad hemskt, hade ingen aning om att glutenintolerans kunde ge såna konsekvenser... 2013 har inte varit mitt bästa år heller, känns som jag blivit 1000 gånger allvarligare än vad jag brukar vara... Nästa år mår vi bättre och är mer peppiga! :)

2013-12-05 @ 10:11:01
URL: http://hebreiska.blogg.se/
makeityourownelin

Ååååå tack för alla fina inspirerande skapelser du gjort och visar upp. Tänk att jag som inte alls hyllat återkonsten av 70 tals brallan nu helt plötsligt känner mig sugen på att sy ett par 2014. Tack :)

2013-12-07 @ 17:09:04
URL: http://makeityourown.blogg.se
Siri

otroligt inspirerande, du har verkligen hunnit med mycket! önskar att jag också hade mer tid att sitta vid symaskinen där jag trivs bäst. Tycker om alla vackra detaljer du dekorerat plaggen med, älskar det!
Hoppas att du kommer må bättre nu, och tänk att det är bättre att göra tio minuter yoga varje dag än inget alls. Det blir ju 70 minuter i veckan sammanlagt, och det är ju inte så lite..!
kram! :)

2013-12-13 @ 16:12:35
URL: http://siriklara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0