söndagsprojekt

Godmorgon snyggingar!
 
Vilken underbar helg det har varit. I fredes hade vi fint sällskap av Robins farmor och farfar och det va så himla kul. Vilket också resulterade i att vi fick ta en extra lång blund på lördagen innan det va dags för sconesfrukost. Sedan hoppade  vi upp på våra cyklar och trampade iväg till erikshjälpen och köpte tyg till skolprojekten och där inhandlade jag också en väldigt snygg/söt tvådelad dress från 60-talet, men den visar jag upp i ett annat inlägg. Det blev lite strosande på stan och caféhäng. När vi kom hem så tittade jag på dokumentär utifrån, modets offer. Det va så jobbigt att titta på den dokumentären att jag fällde några tårar emellanåt, en gång va jag tvungen att pausa dokumentären för jag blev så upprörd och ledsen. För att få lite perspektiv på vad det är du inhandlar för kläder så borde du verkligen kolla på den dokumentären, den ligger uppe i 9 dagar till på svtplay.. Det finns människor som dör för att du ska kunna handla billiga kläder på hm....
'Efter dokumentären beställde vi pizza och kollade på hunger games, wow vilken film. Love. Men det va så fruktansvärt läskig.
 
Idag, Söndag: mitt söndagsprojekt är att klä om en fåtölj som jag och gubben köpte på loppis för 20kr nu i sommar. Jag har klippt ut alla tydelar som behövs. Nu behöver jag bara göra ett besök hemma i grödby för att hämta den nödvändiga häftpistolen. Och äta en välbehövlig lunch med hela familjen och våra gubbar, som för den delen inräknas i familjen :D
 
Ciao/Mc.J
 
Mina fina växtfärgade garner har fått ta plats på köksvågen fram till jag kommer på vad jag ska göra för konstverk av dem.

 
Så här mysigt hade vi det i fredes :)



Och här har vi mitt lilla projekt som förhoppningsvis kommer bli klart idag, och då blir det en andra uppdatering här senare idag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0