ännu en fyndlördag

tjenixen!
 
Tänkte börja med att skryta om att jag och Robin spenderade en väldigt rolig kväll hemma hos Rille och Emilie, även Erika och Robin va där. Och värdparet får 10 tårtbitar av 10 möjliga. Toppen alltså! :D
 
Idag tog jag min fina robin i handen och traskade ner till centrum för att fixa ett nytt abonemang så att jag kan använda min iphone som har legat i nattduksbordet sedan början av juni. Men det va int bara därför vi begav oss till centrum för Robin hade nämligen nystat upp att det va bokmarknad där, och det va supermysigt, jag köpte mig 5 fina Astrid Lindgren barnböcker från 50-talet och en riktigt gammal elsa beskow. Jag älskar gamla barnböcker! Så jag blev riktigt lyrisk, dessutom gick kalaset för en riktigt liten peng, med tanke på vad de böckerna är värda nu så va det nästan ett rån jag gjorde.
 
Sedan traskade vi vidare hemmåt, Robin skulle köra iväg och spela match och jag gick till Erikshjälpen och fyndade en hel del gamla tyger och en supersöt gammal 60-talsklänning från det svenska märket Martinette i rätt strl dessutom, en 36:a Ibland har man tur minsann. Dessutom är det skönt att bära kläder som är tillverkade i Sverige.
Nu ska jag sy vidare på min tunika ( Hatar att sy i satin!!!! Aldrig mer) Ikväll blir det handboll för hela slanten.
Ciao/ Mc.J
 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0