Tänk med hjärtat

Nu har det gått ett litet tag sedan hm skandalen granskades i kalla fakta. Och det verkar som om många redan har glömt. Jag mår dåligt över att se så många handla på denna icke humana lågpriskjedja. Det finns andra som får betala ett pris för att vi ska kunna handla så billigt som möjligt. Det är fruktansvärt sjukt att vi kan handla kläder utan att prova dem för att de är så billiga, så gillar vi inte dem så kan vi lika gärna slänga dem. Jag bojkottar hm helt och hållet tills det att det sker en föränding för arbetare,,förlåt, jag menar slavar.. och fram tills att kvalitén förändras. Hm:s kläder håller fruktansvärt dålig kvalité (Zara,sämre). Lägg hellre några extra lappar på ett plagg med bra kvalité com håller i längden. Människan måste sluta konsumera på det osunda sättet som den gör och sluta påverkas av media som kommer med nya trender varje vecka, det är sjukt orealistiskt. Tänk tidlöst, tänk på miljön, tänk på dina medmänniskor, tänk med hjärtat.
Det är vi som konsumenter som styr marknaden, vill du att det är slavar som syr dina kläder? bojkotta lågpriskjedjorna och lev med rent samvete.
Jag går inte ens in på hm längre, och jag skämms över de kläder som hänger i min garderob som är från hm. De kläderna ska jag slita ut tills de är trasor. Om tillräckligt många bojkottar hm blir de tvungna att göra stora förändingar.
Jag har viljan men inte tron. För det är allt för många som lockas av det billiga priset och väljer att blunda för dem som får betala det riktiga priset med sina liv. Människan tycker att mkt är fel, men är tyvärr för bekväma för att göra något åt dem.
 
På tal om annat, nu finns det bara få vintageklänningar kvar på tradera, som jag säljer. Så passa på om du vill ha en riktigt fin blåsa.
 
 
 


Kommentarer
Emilie

Håller helt och hållet med dig! Vi måste alla börja ta vårt ansvar!

2012-11-07 @ 18:22:32
Anonym

Håller med dig!

2012-11-09 @ 14:31:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0