byxdress på en fredag

Godmorgon storfräsare!
 
Tänkte stolt visa mitt fina ulltyg som jag själv har tovat ihop. Det är så himla kul att göra allt själv från scratch, jag ska antagligen göra en fin tehuva av min tygbit som jag tänkte brodera vackert, kanske med lite pärlor.
Idag är det byxdressfredag, byxdress måste vara en av de bästa påhitten för det är ett klädesplagg som är skönt och snyggt på en och samma gång. Så man kan gå runt och mysa i dem och samtidigt känna sig fredagskalas. Så idag har jag på mig en av mina favoriter i garderoben, det är en byxdress som jag har fått ärva av min Emilie<3s mamma. Den kommer från tyskland och jag anar att det är en 80-tals skapelse. Mer kan jag inte utvinna av dess etiketter. Ikväll får vi finbesök av robins farmor och farfar så jag tänkte minsann prova på några nya rätter... tänk om jag misslyckas. Jaja...det blir en annan historia.
 
Nu ska jag till skolan och ägna mig åt materiallära och leka med garnerna som vi växtfärgade förra veckan. Ha en trevlig fredag!
Ciao/ Mc.J
 



 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0