Mc.J syr retro barnkläder

Tjoho!
 
projekt sy barnkläder i sann retro stil. Fina klassiska retrokläder för speciella tillfällen. Eller varför inte bara vardagsfin. Jag håller på att starta upp min shop på Etsy och syr just nu för full rulle. Tanken va att öppna shopen i början av nästa vecka. Men pga av en sen leverans av blixtlås så kommer öppningen av shopen skjutas upp. 
Kläderna är sydda delvis av återvunna tyger, men mkt är även sytt av nytillverkade tyger. Alla tyger är tvättade för att få bort kemikaliska gifter från färgerna. Så är man trött på att köpa massproducerade giftiga barnkläder från kjedjorna, ibland tillverkade av barn och medmänniskor med låg lön som jobbar 14 h om dygnet och ändå inte har råd med mat, hyra och skola. Så kan man besöka min shop när den öppnat för att köpa kläder sydda med omsorg och glädje. Till en början kommer det bara att finnas kläder till flickor, men har funderingar på att konstruera ihop mönster till jacka och skjorta även till pojkar. 
 
 


Kommentarer
Britta

Kappan alltså - superfin. Men min lilla är alldeles för liten för sådana plagg än. Tyvärr.

2013-10-19 @ 23:03:41
URL: http://theswedishmachine.blogspot.com
Fredrikapåvinden

Men jisses vad söta! Synd man inte är så liten...

2013-10-20 @ 17:27:44
URL: http://fredrikapavinden.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0