Om långt hår

tjenixen!
 
28 september var senaste gången jag snaggade mitt hår, utan avstånd eller vad det nu heter. Och efter det så bestämde jag mig för att jag skulle låta mitt hår växa ut. Vilket jag har bestämt mig för tusen gånger tidigare. Men aldrig klarat eftersom jag tycker det är äckligt när det rör vid i nacken och ofast ser slitet ut med långt hår. Dock så har jag slutat färgat mitt hår och jag klipper topparna i slutet av varje månad för att bli av med det färgade håret och för att undvika slitna hårtoppar! För risigt, tort långt hår ser bara ledsamt ut. 
 
Dessutom har mitt hår börjat växa med dunderfart sedan jag börjat äta gluten och laktosfri mat så jag kan med gott samvete klippa bort 1 cm varje månad och 2 cm i nacken. Undviker fönen, plattången och locktången. Använder bara ekologisk shampoo och balsam. Och i slutet av varje månad peelar jag hårbottnen med en lera från marocco som gör underverk! Tror minsann jag kommer fälla en tår när den tar slut. Önska mig lycka till! Jag kör på fram till den 28 september i år och bestämmer mig då ifall jag tar till rakapparaten igen. 
 
Så här klipptes det den 28 sep- 2013
 
Idag ser det ut så här, nyklippt och allt. dagen till ära. Så jag är en bit på vägen. 5 mars 2014. tid 5månader + 1 vecka
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Karin

Jag tvättar håret med olivolja och hemmagjort balsam. Det funkar jättebra, inga konstiga kemikalier och håret blir jättefint. :)

2014-03-14 @ 12:08:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0