Äntligen

klänningen som jag till en början var superpepp på som senre blev en mardröm eftersom det inte alls blev en klänning i min smak. Så jag har verkligen kämpat med att göra den klar. Och tack vare min sypepp igår så fick jag energi till att göra klart den idag. Äntligen är det över. Jag blev nöjd med resultatet och med broderierna och överlag så är det en himla fin klänning. Men absolut int i min smak. Jag är stolt över den eftersom det ligger mkt handarbete bakom den. Dock har jag inte gjort klänningsmönstret sj, utan det var ett new look mönster. Och jag har kommit fram till att det bästa för mig är att konstruera mina egna mönster. För det blir bäst passform då eftersom jag är en väldigt kurvig person. 66cm midja 92cm byst och 102cm stuss. Det finns inga färdiga mönster till den kroppen. 
Åter till klänningen. Skönt att bli klar med den CHECK! och nu är jag på botten igen för det va så jäkla tråkigt att sy den...........................................så jag tänker peppsy något annat idag innan jag viger mig åt att sy mer retrokläder till småttingar. Först, promenad.
 
Och det kommer int fler bilder på denna klänningen, jag vill int se den på ett bra tag nu. Ciao / Mc.J 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0