Nya kuddar! (igen)

Det har hänt igen, nya kuddar till vardagsrummet. Sydda i finaste 60-tals tyget, formgivare Maud Fredin-Fredholm. Mest känd för sina tryckta tyger, men jag tycker att de vävda är minst lika underbara. Och mer hållbara för någon som tröttnar snabbt och gärna byter ut (jag). De är vita, creamfärgade och har en silvertråd mellan ränderna. Så det glittrar lagom (jag älskar glitter). Det blev totalt tre stora kuddar. Tänker sy två små kuddar att matcha upp med, och hoppas på att hitta fina tyger i marocko. Jag börjar bli kräsen, kvalité och dyra designprylar har växt sig fast i min arma kropp. billiga kvantitets prylar gör mig bara förbannad (oftast). Tummen upp för fantastisk återvinning (typ loppis och secondhand) och fantastiska formgivare som tillverkar konst i kalité.
 
Trodde aldrig att det skulle vara så svårt att inreda ett helt hem, det tar ju flera månader (säkert år) Men förra veckan köpte vi detta fantastiska soffbordet från 70-talet med kopparskiva. Älskar verkligen det och det matchar min julklapp till Robin så himla bra (btw jag är klar med alla julklappar) Och nu är jag på jakt efter en rustik mediabänk. Någon som har en till salu?? 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0