Sy din shoppingkasse

Matkassen är utformad för att du på bästa sätt ska kunna bära hem dina matvaror. Så därför har jag tagit måtten på en matkasse för att kunna sy den ultimata matkassen.
 
mät upp (lägg till sömsmån) och klipp ut delarna. jag har använt ett grovt syg från ikea. jag rekommenterar möbeltyger eller varför inte vaxduk. Använder du tunnare tyger kan det vara bra att stärka tyget med vlieselin. Jag har klippt ut dubbelt av alla delar eftersom jag tänker sy min kasse med foder för att den ska bli riktigt rejäl. Om du inte syr med foder så var noga med att sicksacka sömmarna eller overlocka dem. Sy sedan ihop delarna, smala sidorna med botten och sedan breda sidorna. lämna ett hål i botten på foderkassen. 
 
Handtagen bestämmer du själv hur långa och breda du vill ha dem, vik dem på mitten/längden och pressa. vik upp och Vik sedan in 1cm på var sida och vik sedan ihop dem igen. Sy igen med en stickning, sy en stickning på andra sidan med.
 
sy fast handtagen med en liten söm på foderdelen (den med hål i botten)handtagen ska ligga neråt. om du inte syr med foder så bör du fålla kanten på kassen och sy fast handtagen med ett stort kryss så att de sitter ordentligt. och då syr du fast dem med handtagen liggandes uppåt.
 
När du kommit så långt så vänder du delen med hål i botten och handtag ut och in. sätter i den andra kassen innut i. räta mot räta, söm mot söm. nåla fast. sy runt kanten 2 cm ner. vänd sedan ut kassarna genom hålet. då ser det ut så här. Då ska du sy ihop hålet. antingen gör du det för hand lr på maskinen
 
pilla nu ner foderkassen i ytterkassen. pressa kanten och sy en stickning runt kanten
 
Done! Nu kan du veckohandla med gott samvete. Nu behöver jag sy 3 till, brukar fylla ca 4 pappkassar varje vecka. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0