sytt 2013

Det första jag sytt detta året är en klänning som jag jobbade på igår, och som även blev klar att invigas inför skolstarten. För idag börjar vårterminen. Det innebär att det går mot ljusare tider men även fler utmaningar. Eftersom jag har valt att inrikta mig helt och hållet på mönsterkonstruktion och klädsömnad denna terminen så ska jag skapa en hel kollektion, så nu i veckan borde jag börja fila på den,,,,men jag har så många ideér, och det är så svårt att välja bort. hur som helst så blir det mindre träning och mer skola. 
 
Om klänningen igen, det va minsann inte dyrt att sy denna klänningen. tyget är från erikshjälpen, tror jag betalade 20kr och jag har mkt tyg över att sy annat med. Dragkjedjan va gratis, återanvänd från en gammal kjol jag hittat. kantbanden kan sammanlagt kostat 10:- och knappen 5:- så klänningen, materialkostanden för klänningen är 35 små enkronor. Lite dåliga bilder, men men. Ha en fin dag!
Ciao//  Mc.J
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0