pink lady

och lite orange, när jag låg i sängen och jämrade mig över att jag är sjuk så blev jag även stressad över att jag inte skulle hinna sy så mkt som jag vill fram till den 20 April. Så jag fick minsann ta mig i kragen och fålla klänningen som jag jobbat med. Sista momentet. och nu är den klar, nu får den hänga på galge ett tag. En fin och simpel modell med söt klockning i kjolen, och självklart så är det fickor på den. Vad vore en klänning utan fickor? Opraktiskt! Valde även att sy i en vit synlig blixtlås, som en kul detalj.
Tyget är underbart fint, med mönster och färger som man blir glad av. materialet är bommull/satin, mjukt och härligt att ta på... fruktansvärt jobbigt att sy i om man vill göra infodringar. Rekommenderar materialet till vääääldigt enkla plagg, inte till en klänning som denna. / Ciao, Mc.J
 
 
 


Kommentarer
makeityourownelin

Superfin blogg. Gillar den så mycket så jag har länkat den vidare från min blogg:)

2013-03-12 @ 19:58:23
URL: http://makeityourown.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0