in progress

Tjohej! 
 
Som sagt, nu har jag äntligen en dator och den kan jag förena med min kamera så att det blir lite roligare bilder här på bloggen än enbart instagram. Hurra! 
Just nu syr jag på en klänning som jag ska bära på ett bröllop nästa helg,mönstret till klänningen har jag konstruerat själv, blir oftast bäst så. Klänningen har ett korsettliv som jag har draperat chiffong över. Kolla här :D Kan även lägga till att det är min käre Sambo som har hittat chiffongtyget.
 
 
Grunden till korsettlivet
 
Att drapera är väldigt kul, ungefär som att leka. Så här blev det när jag var klar med leken
 
 
Sen var det dags att sy fodret, i fodret sydde jag öven små kanaler för korsettskenorna, jag använder buntband till korsettskenor, klipper dem i rätt längd och slipar vassa kanter med sandpapper. Nu är foder och rätsida ihopsydda. Dags att ge sig på kjoldelen/delarna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Ida Nielsen

Åhhh tänker på skolan när jag ser buntbanden ;) Saknar dig Malin, det var så mysigt att ha sällskap och få kloka råd löngs vägen medan man sydde :)<3

2013-08-15 @ 11:14:14
URL: http://hebreiska.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0